ГДЗ решебник по белорусскому языку 10 класс учебник Валочка, Васюкович, Зелянко
- белорусский язык 10 класс
- Издательство: Национальный институт образования
- Тип книги: учебник
- Авторы: Валочка Г.М., Васюкович Л.С., Зелянко В.У., Міхнёнак С.С., Якуба С.М.
- Год издания: 2020
- Страна учебника: Беларусь, г. Минск
- Вучэбны дапаможнік для 10 класа ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі з беларускай і рускай мовамі навучання (з электронным дадаткам для павышанага ўзроўню)
Быстрая навигация
Выберите задание
РОЛЯ МОВЫ Ў ЖЫЦЦІ ЧАЛАВЕКА І ГРАМАДСТВА
§1. Мова як грамадская з’ява. Функцыі мовы
МАЎЛЕННЕ
§2. Маўленне як працэс маўленчых зносін. Віды маўленчай дзейнасці. Формы маўленчай камунікацыі
ТЭКСТ
§3. Тэкст як адзінка мовы і маўлення. Прыметы тэксту
§4. Апісанне, апавяданне, разважанне як функцыянальныя тыпы маўлення
КУЛЬТУРА МАЎЛЕННЯ
§5. Асноўныя якасці культуры маўлення. Правілы маўленчых паводзін. Маўленчы этыкет
АРФАЭПІЧНЫЯ НОРМЫ
§6. Вымаўленне галосных і зычных гукаў, некаторых спалучэнняў зычных
АКЦЭНТАЛАГІЧНЫЯ НОРМЫ
§7. Націск і яго функцыі
Тэставая работа па фанетыцы і арфаэпіі
АРФАГРАФІЧНЫЯ НОРМЫ
§8. Правапіс галосных о, э, а
§10. Правапіс спалучэнняў галосных у запазычаных словах
§11. Правапіс прыстаўных галосных
§12. Правапіс звонкіх і глухіх, свісцячых і шыпячых зычных
§13. Правапіс прыстаўных і ўстаўных зычных
§14. Правапіс літар у і ў
§15. Правапіс д і дз, т і ц
§16. Правапіс падоўжаных зычных
§17. Правапіс некаторых спалучэнняў зычных
§18. Правапіс мяккага знака і апострафа
§19. Правапіс вялікай і малой літар
§20. Правапіс слоў разам, праз злучок і асобна
§21. Правапіс прыставак, якія заканчваюцца на зычны
§22. Правапіс і, ы, й пасля прыставак
КАНТРОЛЬНЫЯ ПЫТАННІ І ЗАДАННІ
Тэставая работа па арфаграфіі
ЛЕКСІЧНЫЯ НОРМЫ
§23. Ужыванне слова ў адпаведнасці з яго лексічным значэннем, адрозненне мнагазначных слоў і амонімаў
§24. Правілы выкарыстання сінонімаў, антонімаў, паронімаў
ФРАЗЕАЛАГІЧНЫЯ НОРМЫ
§25. Правілы ўжывання фразеалагізмаў у маўленні
КАНТРОЛЬНЫЯ ПЫТАННІ І ЗАДАННІ
Тэставая работа па лексіцы і фразеалогіі
СЛОВАЎТВАРАЛЬНЫЯ НОРМЫ
§26. Утварэнне слоў і іх ужыванне ў адпаведнасці з правіламі словаўтварэння
КАНТРОЛЬНЫЯ ПЫТАННІ І ЗАДАННІ
Тэставая работа па словаўтварэнні
МАРФАЛАГІЧНЫЯ НОРМЫ
§27. Ужыванне назоўнікаў, лік, род якіх не супадаюць у беларускай і рускай мовах; назоўнікаў, якія маюць форму толькі адзіночнага ці толькі множнага ліку; назоўнікаў агульнага роду, нескланяльных назоўнікаў і абрэвіятур
§28. Ужыванне поўных і кароткіх прыметнікаў, форм ступеней параўнання якасных прыметнікаў, прыналежных прыметнікаў. Ужыванне форм ступеней параўнання прыметнікаў і прыслоўяў
§29. Ужыванне колькасных і парадкавых лічэбнікаў; спалучальнасць зборных лічэбнікаў з назоўнікамі і займеннікамі
§30. Ужыванне асабовых займеннікаў, зваротнага займенніка сябе, ужыванне прыназоўніка пры адмоўным займенніку; акцэнталагічныя нормы пры скланенні займеннікаў сам, сама, самы, ніхто, нішто
§31. Ужыванне асабовых канчаткаў дзеясловаў, адрозненне канчаткаў дзеясловаў абвеснага і загаднага ладу; акцэнталагічныя нормы пры ўтварэнні спрагальных форм дзеясловаў
§32. Ужыванне дзеепрыметнікаў і дзеепрыслоўяў, дзеепрыметнікавых і дзеепрыслоўных зваротаў
§33. Ужыванне прыназоўнікаў у словазлучэннях, якія перадаюць асаблівасці кіравання ў беларускай мове
КАНТРОЛЬНЫЯ ПЫТАННІ І ЗАДАННІ
Тэставая работа па марфалогіі
ПАЎТАРЭННЕ І СІСТЭМАТЫЗАЦЫЯ ВЫВУЧАНАГА
§34. Моўныя нормы і культура маўлення
Почему стоит использовать решебник?
В старших классах школьникам придется непросто, так как значительно возрастают учебные нагрузки. Некоторые ребята не справляются со всеми требованиями программы и начинают допускать серьезные промахи. Это негативно сказывается на качестве получаемых знаний и успеваемости. Особенно «страдает» белорусский язык. Ученикам непросто запомнить все грамматические нюансы, что приводит к получению неполных навыков. Большую поддержку на данном этапе может оказать ГДЗ по белорусскому языку 10 класс Учебник Валочка (Национальный институт образования).
Пристальное внимание старшеклассникам нужно обратить на такие темы как:
- Маўлянчая сітуацыя і яе кампаненты.
- Пазіцыйныя і гістарычныя чаргаванні гукаў.
- Стылістычныя магчымасці фанетыкі беларускай мовы.
- Паронімы. Сінонімы. Антонімы.
- Правапіс і, ы, й пасля прыставак.
- Сістэма часцін мовы беларускай мовы , и т.д.
Знание родного языка должно у каждого человека быть на высоте. Недостаточно уметь просто писать - нужно понимать все тонкости диалекта, уметь правильно излагать свои мысли как устно, так и на бумаге. Решебник поможет учащимся систематизировать полученные сведения и разобраться в многочисленных аспектах дисциплины.
Что есть в ГДЗ за 10 класс?
Уроки, как обычно, проходят по стандартному плану - опрос по предыдущим темам, краткое объяснение новой теории, практика, тестирования. Естественно, учителям не хватает времени, чтобы подробно объяснить материал. У школьников из-за этого могут появиться дополнительные вопросы, ответы на которые они должны искать самостоятельно. Решебник к учебнику Валочка Г.М., Васюкович Л.С., Зелянко В.У. по белорусскому языку за 10 класс (2020 г.) позволит ученикам полноценно освоить тематику, не прилагая при этом дополнительных усилий.
Авторы сборника разместили на его страницах:
- готовые варианты решений на все упражнения;
- проверенные верные ответы;
- разнообразные наглядные примеры;
- дополнительные примечания к номерам.
Опираясь на представленную в решебнике информацию, учащиеся получают возможность проверить домашние задания и исправить ошибки до того, как учитель заберет тетради. Кроме того, в любой момент подростки могут повторить все, что проходили ранее, чтобы закрепить знания или освежить память перед тестированиями. Тренировки с электронным пособием обеспечат старшеклассникам стабильно хорошие оценки и полноценные навыки.
Чего не надо делать с решебником?
Нередко родители в старших классах школы навязывают детям занятия с репетитором, считая, что помогают таким образом укрепить их знания. На самом деле это лишь увеличивает нагрузки и отбивает у ребят всякое желание учиться. Намного лучше, если школьники самостоятельно станут прорабатывать возникающие проблемные моменты. Так они лучше усвоят тематику и поймут нюансы науки. Отличным помощником для них станет сборник ответов автора Валочка Белорусский язык 10 класс.
Чтобы добиться положительного эффекта от справочника, ученикам не стоит:
- использовать его в качестве шпаргалки;
- списывать готовые упражнения на уроках;
- игнорировать изучение теории;
- не внимательно изучать представленные сведения.
Решебник составлен опытными методистами вовсе не для того, чтобы подростки перестали учиться самостоятельно. Это скорее подспорье в разборе непонятных параграфов, так как десятиклассникам все равно нужно черпать откуда-то сведения, и лучше, если это будет проверенный источник информации.